Monday, 31 October 2011

perjalanan hidup ini



Assalamulaikum & selamat sejahtera .. bila maryam mohd meluahakan perasaan disini,

hidup ini hnya sekali adakala kita berada diatas, namun adakalanya kita jatuh terjunam jatuh ke bawah.. perjalanan hidup ini masih lagi jauh, apa yang hendak dikata hanya doa dan tawakal dan berserah pada takdir tentang hidup ini.

bila berbicara tentang cinta semua orang suka bicara tentang cinta, begitu jua dengan diriku , aku suka bila berbicara tentang cinta.. memang sungguh indah bila kita di cintai dan mencintai pd orang yang menyanyagi diri kita, tapi bila berlaku pergaduhan segala sumpah serenah dan maki hamun akan terkeluar dari mulut kita, kita mmang tak sedar apa yang kita ucapkan pada pasangan kita, namun bila sampai di penghujung amarah ini barulah kita sedar apa yang kita ucapkan , adakalanya sudah terlambat untk kita ucapkan kata maaf , jika pasangan kita sudah berkcil hati dengan kita, so apa yang perlu berhati-hati apabila kita berbicara agar tiada hati yang akan terluka dengan ucapan kita..


cinta yang hakiki adalah cinta pada yang MAHA ESA , kerana mencintai adalah satu kewajipan dalam kehidupan ini , tanpanya tidak mungkin kita akan tercipta dan dapat melihat keindahan ciptaan NYA.. dia adalah pencipta yang paling berkuasa dialah penentu segalanya, kita hanya mampu merancang tetapi dia akan menentukan..



oklah sekian terima kasih .. harap terhibur membaca , tiada niat utk melukan hati sesiapa , hanya sekadar berkongsi coletah sahaja..ok daaaa

5 comments:

Nafisah Ruslan said...

memang betul :)

Ku Azhar said...

waaa....btl2!!

Maryam Kazama said...

terima kasih .. :-)

Hans said...

betul
sokong entry anda :-)

Selamat Hari Raya Aidiladha Daripada Hans :-)

Maryam Kazama said...

thanks Hans .. Salam Aidil Adha :-)